Mag je iets ondernemen tegen een kat die op jouw balkon komt?
Bij ons in de flat heeft iemand zijn kat loslopen. We hebben allemaal ons eigen balkon, dus geen gallerij. De balkons worden afgeschermd door glazen schotten, maar daar zit een opening in, daar komt die kat doorheen.
Die kat van een paar huizen verder komt 's nachts over de balkons wandelen (en doet er ook zijn behoefte). Ik heb zelf twee katten die niet op het balkon komen. Maar als ze die andere kat zien knallen ze tegen de ramen en gooien spullen uit de vensterbank, mijn mooie glazen lantaarn is al gesneuveld :-(
Ik heb ook al iemand gesproken die gezegd heeft "als dat beest nog 1x bij mij op het balkon komt draai ik hem de nek om..." En die man doet dat, dat weet ik.
Ik heb de eigenaar erop geattendeerd dat zijn kat over de balkons loopt d.m.v. een brief beneden op de portiekdeuren. De brieven hangen er nog. En gister is het ook genoemd op de alv van de VVE. Dus hij moet het weten.
Ik heb zelf zo iets, als hij het niet vlug regelt, vang ik het beest en breng hem naar een opvang, in een andere plaats. Ik vermoed namelijk dat hij niet gechipt is.
(Nog altijd beter dan wanneer hem de nek word omgedraaid.)
Ik weet helaas niet wie de eigenaar is, en om nou bij alle flats aan te bellen...
Ik wil eigenlijk dat de eigenaar zijn kat beperkt to zijn eigen balkon.
Mag/kan ik dat verlangen?
Toegevoegd na 1 uur:
De foto is schuin van boven genomen, het gat lijkt nu kleiner dan dat het is.
Maar de kat kan daar dus met gemak onderdoor,
Ik kan op het glas bonken...hij gaat niet weg.
Ik sta op, hij gaat niet weg.
Ik pak de deurkruk, hij is weg...
of eerst vangen en dan water.. Weet je van wie de kat is?
Leg of zet iets duurs op je balkon, wat daar op zich wel thuis hoort.
Webcam erop:
De schade is voor de eigenaar van de kat..
Dat geld trouwens ook voor de ontlasting, de opruimkosten zijn voor de eigenaar. (hoewel dit een lastiger punt is)
Maar het kan niet anders dan dat hij van iemand in de flat is, vermoedelijk tweede etage.
Je doet hem dus eigenlijk een gunst, hoewel de kat dat anders zal zien en dat is ook de bedoeling. (lekker he, hoe we iets kroms rechts kunnen praten)
Eerst er achter komen van wie de kat is. Kun je niet aanbellen bij deze of gene, bij de buren?
Dan kan je in een andere vensterbank een plekje vrij maken voor jouw katten, zodat ze zonder stress van het uitzicht kunnen genieten.
http://www.katten-verjagen.nl/katten-verjaag-producten/katten-verjager.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.