Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je iets ondernemen tegen een kat die op jouw balkon komt?

Bij ons in de flat heeft iemand zijn kat loslopen. We hebben allemaal ons eigen balkon, dus geen gallerij. De balkons worden afgeschermd door glazen schotten, maar daar zit een opening in, daar komt die kat doorheen.

Die kat van een paar huizen verder komt 's nachts over de balkons wandelen (en doet er ook zijn behoefte). Ik heb zelf twee katten die niet op het balkon komen. Maar als ze die andere kat zien knallen ze tegen de ramen en gooien spullen uit de vensterbank, mijn mooie glazen lantaarn is al gesneuveld :-(

Ik heb ook al iemand gesproken die gezegd heeft "als dat beest nog 1x bij mij op het balkon komt draai ik hem de nek om..." En die man doet dat, dat weet ik.

Ik heb de eigenaar erop geattendeerd dat zijn kat over de balkons loopt d.m.v. een brief beneden op de portiekdeuren. De brieven hangen er nog. En gister is het ook genoemd op de alv van de VVE. Dus hij moet het weten.

Ik heb zelf zo iets, als hij het niet vlug regelt, vang ik het beest en breng hem naar een opvang, in een andere plaats. Ik vermoed namelijk dat hij niet gechipt is.

(Nog altijd beter dan wanneer hem de nek word omgedraaid.)

Ik weet helaas niet wie de eigenaar is, en om nou bij alle flats aan te bellen...

Ik wil eigenlijk dat de eigenaar zijn kat beperkt to zijn eigen balkon.
Mag/kan ik dat verlangen?

Toegevoegd na 1 uur:
De foto is schuin van boven genomen, het gat lijkt nu kleiner dan dat het is.
Maar de kat kan daar dus met gemak onderdoor,

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Natuurlijk mag je dat verlangen. Het lijkt me zelfs niet meer dan logisch dat iemand ervoor zorgt dat een ander geen last van zijn of haar huisdier heeft. Maar de kat zelf kan er niet zoveel aan doen. Is er geen mogelijkheid om de gaten op de een of andere leuke manier dicht te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat mag en een goede tip tegen katten is: (hier komt het klinkt heel raar) maar koffie morsen en dan vooral in de buurt van het gat. Op een of andere manier werkt het of het nou de aroma is of iets anders god zal het weten maar het werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
katten schrik zijn katten niet weg van, is een soort van plant, maat heb er geen ervaring mee. en misschien kan je wat in dat gat proppen of dicht maken met iets.
succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing