Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als een poes een bij/hommel gedeeltelijk opeet?

Ik zie net dat onze kat de achterhelft van een bij of hommel naar binnen heeft gewerkt. Het lijkt tot nu toe nog normaal, maar is het gevaarlijk? Moet ik ergens opletten?
Wie heeft ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

meestal gaat het wel goed, maar er is een kleine kans dat de poes in/rond haar keel wordt gestoken.
als dit gebied op gaat zwellen is gevaarlijk.
hou je poes dus even goed in de gaten.
Rieneke1
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er wel ervaring mee dat mijn hond een bij of hommel helemaal of gedeeltelijk had opgegeten. Sterker nog; dat heeft ze 9 jaar lang elke zomer wel meerdere keren gedaan.

Zo nu en dan werd ze gestoken aan de binnenkant van haar wang. Dat betekende een dikke lip en de rest van de dag gepikeerd in haar mandje.
Soms werd ze niet gestoken en dan was er ook niets aan de hand.

Ik zou dus zeggen dat het in de meeste gevallen zeker geen kwaad zal kunnen. Het is in ieder geval beter als het beest gedeeltelijk wordt opgegeten dan als hij levend wordt ingeslikt.

Als er werkelijk iets mis zal gaan, zul je het -denk ik- wel direct merken aan de reactie van je kat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gif is wel gevaarlijk in de huid. In de keel kan het een levensgevaarlijke zwelling opleveren, maar niet in de maag en darmen. De bij/hommel wordt gewoon verteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing