Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik Chinese kwartels vrouwtje bij kuiken legen die net uit de broedmachine zijn gekomen?

Halo allemaal ik heb paar Chinese kwartels en ze leggen eieren maar ze zitten niet op toen had ik ook een broedmachine gekocht en die kuikens zijn allemaal zijn uit gekomen maar ik wou graag wetten kan ik ook een vrouwtje bij de kuikens leggen ?
Al vast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als de Chinese kwartel de moeder is denk ik het wel. Doe toch rustig ik had baby hamsters, Maar als het druk wordt kan het gevaarlijk zijn 1 baby hamster opgegeten door de moeder. Maar ja dat zijn geen kuikens, Maar ik denk dat het kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag zou ik hier een brond van zien. Wij deden het met onze kippenkuikens namelijk nooit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, wij ook niet. En een moederkwartel herkent die beestjes echt niet als haar eigen kuikens, ze herkent eerder een kip als haar eigen kuiken als die uit het ei kwam waar ze op heeft gezeten.
Nee. Dit werkt waarschijnlijk niet.
Wanneer een hen haar eieren niet zelf heeft uitgebroed is ze dus niet "broeds" geweest. Het gevolg van "broeds" zijn en zelf de eieren uitbroeden geeft een hormoon vrij waardoor de hen zelf voor de kuikens wil zorgen als ze uit het ei komen.
Omdat ze de aanloop periode van het broeden niet doorleeft heeft, beschikt ze niet over de gemoedstoestand die nodig is om, na het broeden, voor de kuikens te kunnen zorgen.
Als je dit toch probeert, negeert ze ze waarschijnlijk.
Ook kan het gebeuren dat ze ze als concurrenten ziet wanneer er voer in het spel is. Dan kan ze ze weg pikken. Wees dus voorzichtig.
Als je ze toch bij elkaar wilt zetten, blijf er dan in ieder geval bij. Zodra je niet meer op de kuikens kunt passen kun je ze beter achter gaas zetten. Dan kunnen ze elkaar in ieder geval wel zien. Zo wennen ze langzaam aan elkaar en kun je ze bij elkaar laten als de kuikens groot genoeg zijn. Wanneer ze groter zijn kunnen ze vluchten als het nodig mocht zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding