Mijn kat is agressief naar de ander. Hoe pak ik dit aan?
Ik ben sinds kort verhuist naar een groter appartement samen met mijn kat. Mijn kat jack heb ik van de dierenarts omdat hij blaasgruis heeft gehad en nog steeds regelmatig blaasproblemen heeft. Daarom moet hij zo lang mogelijk aan speciaal voer.
Vlak voordat ik ging verhuizen kreeg de kat van mijn ouders, Storm, dezelfde klachten en werd ook op het dieet van speciaal voer gezet. Bij mijn ouders mocht hij altijd naar buiten en dan ging hij snoepen bij de buren.
Omdat het dieet zo strikt is, leek het ons een goed idee dat ik Storm zou adopteren (aangezien hij hier niet zo langs de buren kan hoppen) omdat ze toch allebei hetzelfde voer hebben.
Daarbij dachten we dat dat best kans van slagen zou hebben, want de katten kwamen tegelijk in mijn nieuwe appartement, dus ze zouden niet gelijk territoriaal zijn.
Al snel begon Jack zich erg te fixeren op Storm, ook grommen en miauwen kwam eraan te pas. Jack heeft Storm 1x aangevallen. Storm blijft nu eigenlijk altijd op mijn slaapkamer, gelukkig niet meer alleen onder het bed (wat hij eerste paar dagen wel deed). Jack wil wel altijd graag de slaapkamer in, krabt aan de deur en miauwt. Als hij in de kamer is blijft hij Storm de hele tijd aanstaren en Storm word daar heel bang van.
Ik ben een beetje ten einde raad, want ik weet niet of het nou goed is om ze toch bij elkaar te zetten of juist te scheiden.
heeft iemand ervaring en tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.