Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat je je kat stoppen met vechten met andere katten?

Mijn kat die vecht telkens met andere katten, en ik vind het een beetje zielig worden dat ie telkens een klauw voor z'n kop, rug, poot of z'n staart krijgt en daardoor open plekken krijgt vb: pus uit een wondje, open kale plek ( denk maar aan een plek als je een klein stukje huid van je vinger er af hebt gesneden maar dan minder bloeddig) iemand tips?!

Mvg gekkekikker

P.s is binnen houden ( vooral s nachts) een goed idee? Wel met een kattenbak :p

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Wellicht is jouw kat niet gecastreerd, en/of zijn andere katers in de omgeving nog intact? Ongecastreerde katers hunnen ongemeen fel vechten.
Mocht jouw kater nog niet gecastreerd zijn, dan is dat het eerste dat je moet doen.
Vergeet niet dat door al dat vechten gevaarlijke ziektes, zoals bijvoorbeeld kattenaids overgebracht kunnen worden.

De beste oplossing zou zijn je tuin zodanig af te zetten dat er geen kat meer in of uit kan, of een ren neer te zetten, zodat hij veilig buiten kan.
Alleen voor de nacht binnenhouden zal niet zo gek veel voordelen opleveren vrees ik.
Rieneke1
10 jaar geleden
Je niet met het vechten bemoeien!
Die kat probeert door te vechten te hoogste in rangorde te worden.
Doordat jij dat steeds verstoort wordt de strijd dus nooit beslist en begint hij steeds opnieuw.

Als jij je er nou buiten houd dan kunnen ze voor eens en altijd bepalen wie de baas is en dan kunnen de katten die lager in rang blijken te zijn zich daar bij neerleggen of op tijd zich uit de voeten maken.

Houd hij dan nog niet op dan kan je ze beter apart zetten of een nieuw huisje voor hem zoeken.

Veel mensen vinden het zo zielig om 1 kat te houden maar katten zijn geen roedeldieren zoals honden wel zijn. Wellicht vind de vechtende kat het gewoon te druk in huis en gaat hij vechten door stress. Dus 4 katten in `1 huis is voor mensen leuk maar katten vinden het vaak minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze kat blijft gelukkig altijd in de tuin, we letten een beetje op en zodra er een andere kat komt ren ik naar de kat toe en doe ik alsof ik blaas. Die kat komt dan niet zo snel meer. Ook een tip, maar dan een niet zo vriendelijke: laatst toen een kat een paar vogeltjes wou opeten pakte we een waterpistool en die kat kwam never meer terug.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ja en 's nachts binnen houden is aan te raden, je hebt geen toezicht. Zo ie zo doen de meeste katten gaan dan 's nachts ook slapen. Dat doet onze kat ook als wij naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik altijd doe is je kat binnen houden of aan een lijntje doen. Veel katten vinden dit in het begin niet leuk, maar wennen er wel aan. Als hij dit niet leuk vind, kun je je kat trainen, zodat je samen naar buiten kan, werkt dit ook niet? Dan toch je kat binnen houden of een kattenren maken.(als je een tuin hebt)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing