Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt ontsnapt konijn nog terug?

We waren deze week op reis en ons konijn is ontsnapt. Ik vermoed dat er een vrouwtjeskonijn in onze tuin is gekomen ( we hadden dit vorig jaar ook al en toen werd ons konijn helemaal wild) en dat ons konijn daarom dus ontsnapt is . Zou een ontsnapt konijn weer terugkomen of in het wild blijven ? En hoe kan ik het konijn dan terugvinden als het niet komt ? Of hoe kan ik het terug laten komen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ik had het ook eens voor. We zagen dat hij nooit onze tuin verliet en hij gewoon zich aan het voortplanten was. We hebben hem kunnen vangen en nu zit hij weer in zijn kot en misschien moet je eens proberen met eten en drinken te zetten en konijn verlaat normaal nooit zijn territorium en zal dus nog wel ergens in de omgeving rondhangen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weggelopen konijnen worden met grote regelmaat door dierenambulances opgehaald en naar opvang adressen gebracht. Als eerste moet je daar navragen. Ook op Internet bestaan vele sites (FaceBook, Amivedi e.v.a.) die weggelopen en gevonden dieren registreren. Een foto kan hierbij goed helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Konijnen komen meestal niet terug,
-maar je kan haar lokken met bijvoorbeeld brokken leg die brokken in de tuin voor en achter als die opgegeten zijn is dat meestal een goed teken!
-je kan ook nog briefjes ophangen met vermist erop!
-je kan het ook melden bij de dieren bescherming deze opties helpen bij de meeste mensen en daarom geef ik je ook deze tips!

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen en als je nog vragen of verbeteringen hebt plaats dan alsjeblieft een reactie!

Toegevoegd na 1 minuut:
er staat dat ze meestal niet terug komen maar ze blijven vaak wel in de buurt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een konijn komt terug. Ons konijn was weggelopen nadat hij over de ren gesprongen was. Waarschijnlijk in de mais, aangezien onze tuin omringt is met akkers zonder afgrenzing. Gezocht maar tevergeefs. Ik dacht echt dat hij weg was. Toch een poging gewaagd door de ren te openen en het hok.... Met pijn in mijn hart naar het werk gegaan. Na het werk kwam ik terug (8u later), wie zat in de kooi, ons weggelopen konijn. Zeker de moeite waard om te proberen. Nu moet ik wel zeggen dat hij een hok van 4m2 heeft en een goed huisje, met een ren van 4m2. Hij zit dus niet gefrustreerd opgesloten in een halve m2, dan zou ik ook niet terug komen. Misschien dat een plek ook leuk en veilig genoeg moet voelen voor een konijn om terug te komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing