Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hamster eet niet! Wat moet ik doen?

Sinds 2 maanden geleden eet mijn hamster niet! Ze heeft nergens in haar kooi het eten verstopt.. Het bakje zit vol en ik heb al kool, mais, andijvie, brokken, echt alles al geprobeerd. Kan mijn hamster hier aan overlijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik raad je aan om eerst naar de dierenarts te gaan. Als je hamster niet eet kan ze er aan dood gaan. Misschien moet je kijken hoe actief je hamster is, rent het de hele dag rond? Dan heeft hij denk ik geen honger. Probeer paprika, appel... Maar geef dit absoluut niet:

chocola, chips, zure augurk, rauwe bonen, en verder al het 'mensen-eten' met veel suiker, zout en kunstmatige toevoegingen of dat plakkerig is. Ook de groene delen van tomaat, aardappel en wortel mogen niet. Dan speciaal over het verse voer: rabarber, ui, knoflook, boterbloem, zwarte nachtschade, coniferen, naaldbomen, eikenblad, dolle kervel, bolgewassen ( tulp, narcis, hyacint, krokus, etc.), klaproos, haagwinde, taxus, gouden regen, liguster, vingerhoedskruid, rhododendron, berenklauw, bilzekruid, bingelkruid, bitterzoet, bosanemoon, hondsdraf, hondspeterselie, ijzerhoed, klaverzuring, lelietje van dalen, monnikskap, sneeuwklokje, wikke, wolfsmelkachtigen, klimop, dieffenbachia, kroton, flamingobloem, amaryllis, christusdoorn, cactus en vetplanten, agave, aloe, alpenviooltje, anemoon, aronskelk, azalea, chrysant, clivia, cyclaam, dwergmispel, ficus, geranium, hennep, hortensia, hulst, kerstroos, kerstster, klimopbessen, lelie-achtigen, maagdenpalm, maretak, mirte, oleander, paasklokje, passiebloem, porseleinbloempje, rhisinus, slangenwortel, steekappel, varens, vijgenboom, lavendel, lupine, mahonia, pelargonium, sleutelbloem, wonderboom, blauwe regen, brem, biksboom, jeneverbes, kamperfoelie, kardinaalsmuts, kornoelje, laurierkers, peperboompje, sneeuwbes, vlier, zevenboom, herfsttijloos, bilzekruid, bitterzoet, boterbloem, daslook, ridderspoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou eerst de DA bellen. Het kan misschien zijn dat de hamster schijnzwanger is? Heeft ie ergens een holletje waar ie het eten verstopt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing