Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vrouwtjes guppie haar zwarte stip is weg, en inplaats daarvan zie ik nu kleinere stipjes. komen de jonge guppie snel?

ik heb nu 3 week guppen waarvan 2 vrouwtjes met grote zwarte stip onder op het lijf, ik neem aan zwanger, nu vanmorgen weer gekeken en de stippen waren weg. maar als ik goed kijk zie ik kleinere stipjes, komen de kleine guppen nu snel of zijn mijn vrouwtjes ziek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Uw Guppy-vrouwtjes zijn niet ziek, de kleine Guppy's gaan geboren worden, de donkere drachtigheidsvlek, samen met de dikke buik die je eerst bij de vrouwtjes zag is bedoeld om de mannetjes aan te trekken (de zwarte stip of drachtigheidsvlek is een verzameling van pigment, in een bijzonder dunne huid van het buikgedeelte), zodoende maakte het vrouwtje een krachtige indruk op het mannetje.
De zwarte stipjes die je nu ziet zijn de oogjes van de ongeboren Gupjes, als je goed kijkt zie je ze van plaats veranderen, dat draait en dat keert, klaar om geboren te worden. Hou de moeder-Gup goed in het oog, ze is kannibalistisch en zeer snel in het opeten van haar eigen jongen.
Succes.

Toegevoegd na 22 uur:
De zwarte vlek in de rode cirkel is de drachtigheidsvlek.
Z512099
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing