Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat onderzocht kan worden door de dierenarts?
Ik ben net bij de dierenarts geweest en zij heeft mijn kat (bijna 1 jaar) niet kunnen onderzoeken. Ze kon amper in de buurt komen. Zijn reismandje staat altijd in de kamer dus daar is hij aan gewend, hij verstopt zich er soms in. De reis naar de dierenarts is gaat ook altijd goed. Maar zodra we in de behandelkamer van de dierenarts komen begint hij met blazen en grommen.
Het liefst gebruik ik geen verdovende middelen bij hem. Wie heeft er een alternatief om ervoor te zorgen dat hij de volgende keer toch onderzocht kan worden?
Wellicht zit er een kattendierenarts in je buurt?
Is hij wel gewend opgepakt en onderzocht te worden?
Anders zou je dat kunnen oefenen.
Ik vermoed dat het wel een stuk duurder is dan gewoon zelf gaan (al weet ik het niet bij dierenartsen die alleen aan huis komen, want die hoeven geen huur te betalen voor een werkruimte, misschien valt het dan wel mee), maar als jullie er echt niet uitkomen, is het misschien eventueel een optie.
En het is waarschijnlijk afhankelijk van wat er moet gebeuren, ik verwacht dat operaties en grote onderzoeken misschien niet kunnen omdat ze niet grote apparaten mee kunnen nemen of een steriele ruimte ofzo nodig hebben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.