Waarom heeft mij kat geen energie?
onze kater (spynx) is nu 7 en heeft nog nooit gespeeld, op 1 periode in zijn leven na, hierover straks meer. Ook had hij altijd een darmprobleem, nooit een oorzaak destijds gevonden en met 1 soort voer ging het redelijk. Totdat dat uit de handel werd gehaald en het zo slecht met zijn darmen ging dat hij een prednison injectie kreeg. In die tijd kregen we ook een kitten en wat schetste onze verbazing. Onze altijd zeer luie kater ging ineens spelen. Dat heeft hij gedaan totdat hij een ander, onbeduidend kwaaltje kreeg en sindsdien speelt hij niet meer en ligt eigenlijk het grootste deel van de tijd in bed. Tegen de kleine kat bromt hij als die wil spelen, maar ze slapen wel samen. Onze kater heeft meerdere predison kuren gehad, het probleem met darmen lijkt voorbij, hij heeft al een echo gehad, bloedonderzoek, röntgenfoto;s voor eventueel artrose.
Ik dacht dus altijd dat het gewoon een saaie kat was - wel ongelooflijk lief - maar nu we hem hebben zien spelen weten we dat er iets was waardoor hij gewoon de energie niet heeft. Maar onze dierenartsen kunnen niets ontdekken. Is hier wellicht iemand die een idee heeft?
Niet dat ik zeg dat dat het is hoor, ik probeer alleen mee te denken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.