helpen antihistaminica bij katten?
Vorig jaar om deze tijd kreeg onze poes een kaalgelikte buik. De DA dacht aan (voedsel)allergie, we hebben maanden een duur dieet gegeven, en de kat kreeg prednison. Binnen 3 weken was de kat (van 4,2kg) aangekomen naar 7,5 kg. Maanden later was de prednison eindelijk uitgewerkt, en begon de kat weer op normaal gewicht te komen.
Toen we weer de oude voeding gingen geven kwam de kale buik niet terug. Nu is het weer maart, en begint haar buik weer kaal te worden. Het is dus een allergie voor iets buiten, bloeiend gras of zo. We willen nooit meer prednison, maar er schijnen ook antihistaminica voor katten te bestaan (soort hooikoortstabletten).
Wie heeft daar ervaring mee? Ik neem aan dat ik haar niet mijn eigen tabletten kan geven (omgerekend naar gewicht een 1/16e tablet per dag).
Toegevoegd na 16 uur:
Vanmorgen de dierenarts gebeld, ik begin met: mijn kat heeft weer een kale buik. Zij meteen: dan komt u toch een herhaalinjectie prednison halen. Vraag ik specifiek om antihistaminica, nee, die hebben we niet.
Ze gaat nu overleggen met de arts, dan word ik na mijn werk teruggebeld.
Toegevoegd na 6 dagen:
Vorige week vrijdag na overleg met de dierenarts zou ze Atopica krijgen. Is besteld, inmiddels zijn we een week verder, maar is nog steeds niet binnen. Dus al een week een zeurende kat (heel sneu) en nog niets verholpen. Hoop het voor het weekend wel te krijgen.
Zelf inmiddels ook hooikoorts: ik neem een tabletje van de drogist en ben er met een half uur vanaf. Dat gun ik mijn poes ook!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.