Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe oud wordt een mannetjes muskus eend ongeveer?

Elke dag voeren we in de tuin een mannetjes muskus eend. Hij komt altijd met twee andere eenden. We noemen hun onze huisdieren. Ik hoop dat ze nog lang in onze tuin komen. Hoe oud kan hij ongeveer worden? Ik las dat eenden ongeveer 20 konden worden, maar is dat anders voor een muskus eend?
De eend op de foto is de eend die dus altijd bij ons komt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.5K
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat voer je?
(Wit)brood, of graan, boerenkool en meelwormen?
Ducky
7 maanden geleden
Ik voer deze muskus mannetjes eend ook al jaren.
Ik kan hem riepen met een bepaald geluid maar als hij mij ziet dan komt hij mij al tegemoet.
Ik vind hem super en ben best boos op diegene die hem gedumpt heeft.
Toen ik hem vond waren zijn vleugels bevroren, dat was de laatste koude winter voor jaren terug.
Ik heb hem gevoed met brood met visolie 2 keer daags.
Ducky heeft het gered gelukkig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De gemiddelde muskuseend kan 15 tot 20 jaar worden, dus ongeveer als de meeste eenden. Ik denk dat mannetjes en vrouwtjes even oud kunnen worden. Maar dit was het enige dat ik kon vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou toch kunnen rekenen op 25 jaar, omdat u ze graag voedert, enkele tips:
Muskuseenden zijn echt alleseters; ze houden van veel gras maar lusten ook huishoudresten, wormen, insecten, vissen, amfibieën en reptielen. Zij eten zelfs pissebedden en dergelijke beestjes die u onder stenen vindt en die slecht smaken. De meeste vogels zullen hen niet willen eten, maar de Muskuseend is één van de weinige die hen oppeuzelt. Ze eten zelfs mieren en giftige soorten spinnen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Ze zouden een jaar of 20 moeten kunnen worden, maar halen dat vaak niet.
Muskuseenden in de stad zijn meestal het product van enorme inteelt, en vaak worden ze moddervet gevoerd met verkeerd eenzijdig voedsel.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding