Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds een week een cavia. Nu pas last van pijnlijke ogen en niezen. Ben allergisch voor katten. Is er een kans dat ik ook allergisch ben voor cavia's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ik ben licht allergisch voor katten maar zeer allergisch voor cavia's. Ik werd er ook wat benauwd van (piepend ademen).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Die kans bestaat zeker, maar de allergische reactie hoeft niet per definitie van de cavia te komen. Je zou dat kunnen uittesten door te kijken of het erger wordt bij aanraken of juist minder als je de cavia een paar dagen in een andere kamer zet bijvoorbeeld. Om het echt te weten kan je natuurlijk het beste naar de huisarts gaan voor een allergietest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, dank u wel! Maar is het dan niet gek dat ik er nu pas last van heb? Als ik hem op til is er niks aan de hand, al die dagen al niet. Weten ze bij de huisarts ook of het gaat om een cavia allergie, want voor honden en hamsters ben ik bijvoorbeeld niet allergisch, maar voor katten wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kunnen dan een test doen om te kijken waar je allergisch op reageert. Maar als je geen last hebt bij het aanraken van je cavia zou ik haast denken aan wat anders. Geen idee wat hoor. Ik had zelf toevallig vandaag last van mijn ogen en niezen toen ik naar buiten ging, vroege hooikoorts zo schijnt het. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ben je allergisch voor hooi, kan ook nog...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, niet het dier maar de gebruiksartikelen [hooi/stro, korrels]. Probeer eens een ander merk, misschien dat dát het verschil maakt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Het is nu nog niet zo erg, een paar keer niezen en last van mijn ogen, maar ik las dat het steeds erger kan worden, en je raakt er natuurlijk steeds meer aan gehecht! Ik hoop echt heel erg dat het wat anders is. Hopelijk helpt ander hooi, dat ga ik iig proberen. :)
Ivana
10 jaar geleden
Het is wel zo, dat allergie opgebouwd wordt. Het is niet gek als het enige tijd vraagt voordat allergie merkbaar is.
Dat kun je alleen zeker weten door een allergie test te laten uitvoeren.
Kijk ook eens naar de bodembedekker die je in de kooi gebruikt. Wanneer je niet allergisch blijkt voor je cavia kan het hier ook nog in zitten. Misschien zijn daar alternatieven voor te bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: