Wanneer hond inslapen?
Hoi,
Heb een mechelse herder van 13 jaar. Er is toen hij twee was ernstige HD geconstateerd maar met speciale brokken en af en toe een pijnstiller heeft hij een redelijk normaal leven gehad. De laatste tijd merk ik dat hij aan het aftakelen is. Het wandelen gaat moeizaam, hij loopt niet meer voor me maar achter me. Ik heb het idee dat hij niet veel gevoel meer heeft in zijn achterpoten heeft. Hij zet ze vaak verkeerd neer waardoor hij om valt, staat dan wel weer snel op zonder te piepen . Hij loopt ook nu met wandelen met zijn hoofd naar beneden. In huis gaat het wel redelijk hij is nog steeds vrolijk en eet en drinkt nog goed. Weet alleen niet of het nog wel leuk is voor hem zo.
Wat vinden jullie?
Toegevoegd na 33 minuten:
Hij heeft nu al twee jaar dagelijks metacam(pijnstiller) en in overleg met de DA heb ik die nu opgehoogd omdat hij toch vaker kreupel loopt. Volgens de DA kan ik daar niet mee overdoseren op deze leeftijd maar kan toch ook niet gezond zijn.
Toegevoegd na 1 uur:
Hij is nu in de avonduren onrustig gaat dan langs zijn mand liggen inplaats van erin, om na enkele min. weer op te staan en een andere plek te zoeken. Pijn denk ik??
Hij wil op een koele plaats liggen, heeft het waarschijnlijk benauwd...
Neem de beslissing in overleg met je dierenarts. Hij/zij is deskundig en kan je eventuele twijfels wegnemen.
Heel veel sterkte: dit zijn van die ontzettend moeilijke en verantwoordelijke momenten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.