Hoe worden de tanden van een gerbil geknipt?
Ik heb twee gerbils. Ze zijn nu 3,5 jaar oud en hebben veel last van hun tanden (ouderdomskwaal). Bij de ene zijn zijn boventanden er al 2 keer uitgevallen en nu is zijn gebit een zooitje.. Al z'n tanden staan scheef en 2 zitten er los. Ook is er 1 veels te lang.. Nu wil ik een afspraak maken met de dierenarts om te kijken of het helpt als we z'n tanden knippen? Nu vroeg ik me af hoe dat gedaan wordt (ze zijn nogal bewegelijk en hun mond is bijna niet open te houden). Heeft iemand ervaring?
& ja ik heb voldoende knaagmogelijkheden in de kooi maar daar knaagt hij gewoon weg niet meer aan omdat dat pijn doet?
Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben gister naar de dierenarts geweest om z'n tanden te laten knippen. Hij bleef erg rustig (!) en het is prima gegaan. De dierenarts zelf wist ook niet waar het aan kon liggen? Ik heb namelijk gewoon een knaagsteen in de kooi liggen met vitamine en andere voedingstoffen die nodig zijn en verder geef ik ze gewoon hun eigen voer.. Ze vertelde me dat het idd te maken kan hebben met ouderdom of dat hij gevallen is op z'n tanden waardoor die los zijn gaan zitten en er daardoor constant uitvallen.
Je weet als je dieren neemt dat het ook geld gaat kosten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.