Welk soort voer geven aan een kat die wat dik wordt door sterilisatie?
Hej,
Onze beide katten zijn gesteriliseerd en de ene is op gewoon normaal gewicht gebleven en de andere is serieus verdikt.
Het is zelf zo dat als ze zit ze niet op haar poep zit maar meer op haar vetrollen :p
Ze zijn beide 8-9 maanden oud. Na de sterilisatie hebben we eerst Royal Canin Fit gegeven en daarna een 4kg zak van Royal Canin Indoor.
Die zak is nu bijna op en wil dat m'n ene kat wat vermagert. Ze weegt 4,8kg en de andere weegt 4,1 kg. De kitten van 4,1 kg ziet er echt niet dik uit in vergelijking met haar zus. Tot nu toe geven we 1 zakje natvoer aan beide katten per week.
Dus ik wil een soort voer (van Royal Canin) dat ik aan BEIDE katten kan geven. Ik ga geen apart voer kopen voor iedere kat omdat ze samen eten enz en ik weet nu al dat dit problemen gaat leveren.
In het kort: Een soort voer waardoor de ene kat op gewicht blijft, en de andere kat wat vermagert.
Zat te denken aan Royal Canin Light. Maar ik denk dat hierdoor de "magere" poes door gaat vermageren, yen dat wil ik ook niet.
En dan is er nog Royal Canin Sterilised. Maar op de verpakking van de "Royal Canin Indoor" zak stond er al dat dit voer helpt voor "gewichtsbehoud", terwijl m'n kat er dikker door is geworden. Dus zal de Sterilised versie beter helpen?
Thx
(Ohja, voor de mensen die het nog weten, ben met de ene kitten naar de dierenarts gegaan i.v.m. haar oog (http://www.goeievraag.be/vraag/huis-tuin/huisdieren/kat-bultje-boven-oog.477684). Alles in orde, geen gevaar :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.