Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwachten mensen, die niet van katten in hun tuin houden, dat jij je kat in eigen tuin houdt?

Het is toch werkelijk onmogelijk om je tuin helemaal af te bakenen of constant achter het beestje aan te zitten?

En ik wil graag andere antwoorden horen dan: je kat binnen houden, want dat ga ik sowieso niet doen, mijn huis is te klein om ze binnen te houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn genoeg andere dieren die je tuin ook als toilet gebruiken zoals vogels en andere wilde dieren, waarom worden dan alleen de katten op dit probleem aangesproken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mensen verwachten inderdaad dat je er voor zorgt dat je kat niet in hun tuin komt, het maakt ze niet uit HOE je dit doet.

Katten vernielen alles in de tuin, en worden zo als ongewenst beschouwd. Waarschijnlijk zie je je kat als een deel van je gezin, beschouw ze dan ook zo als je ze buiten laat, je laat namelijk je kinderen ook niet in de tuin van de buren wroeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Aan de lijn leggen.Waarom moeten andere mensen last hebben van iemand anders beestje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou in gesprek kunnen gaan met je buren en hen duidelijk proberen te maken dat het onmogelijk is om je kat te gaan vertellen waar hij wel en niet mag komen..maar met een beetje gezond verstand weten je buren dat ook wel hoor ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk kun je je tuin wél helemaal afbakenen, er zijn ook andere mensen die dat voor elkaar krijgen.

Als je je kat wel buiten wilt laten, maar niet buiten de tuin, dan zijn er grofweg twee opties:

1. Een kattenren. Nadeel is dat de ruimte minder groot is, wel kun je het helemaal als kattenparadijs in kunt richten.

2. Je tuin katproof afzetten. Daarvoor zijn verschillende systemen in de handel, of je knutselt zelf wat. Nadeel is dat je zeer zorgvuldig te werk moet gaan, voordeel is dat je je tuin helemaal kunt delen met je kat.

Zelf wil ik binnenkort verhuizen naar (eindelijk!) een huis met een tuin. Wat mij betreft is het geen optie dat mijn poes dan onbeperkt buiten rond gaat zwerven. Dus zorg ik ervoor dat er een oplossing komt. Als je die beslissing eenmaal genomen hebt, blijkt ineens dat het helemaal niet onmogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als je wilt dat het onmogelijk is, is het onmogelijk. Als je besluit dat de kat de tuin niet uit mag, ga je simpelweg even googlen op de honderden oplossingen die andere mensen al voor dit soort problemen hebben bedacht. Je bent echt niet de eerste met een lastig te omheinen tuin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met SuzyQ eens. Rocket... je wilt er gewoon niks aan doen en vind dat een ander niet moet zo zeuren.
Mijn vorige buren hadden een waslijn in de tuin.
Daaraan hing een ring en aan die ring werd de lijn voor de poes vastgemaakt. Poes droeg een tuigje.
Zo kon poes door de hele tuin en had een behoorlijk groot bereik en poepte alleen in de eigen tuin of eigen kattenbak.

Hoe zou jij het vinden als andermans hond in jouw tuin zou poepen?

Kattepoep stinkt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Ik krijg een proces verbaal, als ik mijn avatar (hond) uitlaat en ik heb geen plastic zakje bij me om zijn ontlasting op te ruimen. Bij de buren in de tuin laten poepen vind ik behoorlijk asociaal, en is dus geen optie.
Ik laat dus mijn hond zijn behoefte doen op de aangewezen plaatsen, of ik ruim zijn poepjes op. Als kattenliefhebbers dat met met hun huisdier ook doen, lijkt mij er geen vuiltje aan de lucht.
In onze oude tuin vroeger hadden we een schutting, bovenop de schutting hadden we hekwerk neergezet wat schuin naar binnen liep.
Het hielp perfect, de poezen sprongen daar nooit op of overheen.
Wij hadden 6 poezen, nu nog 3 maar het is nooit een probleem geweest.
Ook op ons huidige grote balkon hebben we zo'n schuin naar binnen lopend hek gemaakt, zodat ze niet naar het balkon van de buurvrouw kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste wil ik graag even opmerken dat jij maar blijft hameren op het feit dat een kat zijn ontlasting begraaft.
Maar dan wel in mijn tuin en niet in die van jezelf.
En ik neem aan dat je toch wel accoord gaat met het feit dat ik geen overlast van jouw huisdier hoef te hebben oftewel zijn/haar stront in MIJN tuin, begraven of niet,
.nu wat betreft het antwoord:ga eens bij welkoop kijken daar hebben ze meestal wel een oplossing i.vm dit probleem, ook wel wat betreft de alreeds bestaande inrichting van je tuin,maar je moet wel zelf ook willen anders is het natuurlijk altijd onmogelijk.
En inderdaad, de mensen mogen inderdaad van jou verwachten dat je de kat in jouw tuin houdt zodat zij er geen last van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil wel een deal met je maken. Kom ik naast je wonen. Mogen jouw katten in mijn tuin poepen als mijn hond dat op de stoep bij jouw voordeur mag.

:)

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan gun ik je het voordeel dat jij tenminste kunt zien waar de drollen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding