Mijn hond heeft al een jaar (en misschien nog wel veel langer) last van extreme jeuk, wat kan ik daar nog aan doen?
Sinds een jaar heb ik een hondje uit het asiel, een straathondje uit Spanje. Mengelmoesje van een poedel met Maltezer. Vanaf het begin is het al lastig. Het begon met een parasiet en extreem veel jeuk, nu een jaar verder is er nog steeds de extreme jeuk! We hebben zo onderhand alles geprobeerd en ook onze dierenarts weet niet wat we nog zouden kunnen doen. Ze heeft extreme jeuk, is altijd aan het krabben en bijten. Vooral haar voorpoten en haar rug worden keer op keer open gekrabd en gebeten, zelfs tijdens het eten! We hebben verschillende shampoos gehad, tegen jeuk, tegen schimmels, tegen gisten, standaard antibacteriële shampoo, anti vlooien shampoo, sprays voor de huid tegen de jeuk, tabletten tegen de jeuk, anti allergeen voer, volgens mij echt alles! Ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen. Iemand tips..?! Ze heeft standaard elke maand vlooienanticonceptie en elke maand behandelen we uit voorzorg het hele huis. Vlooien en mijten zijn niet gevonden. Weet iemand wat ik hier verder nog mee kan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.