hoe zorg ik ervoor dat mijn honden stoppen met blaffen als de deurbel gaat?
ik heb 2 honden 1 afvalbak (echt een goedzak) en 1 chihuahua kruising pincher, en om mijn pincher gaat het dan ook voornamelijk, mijn probleem is op dit moment dat als er iemand aan de deur staat en aanbelt. de honden beginnen te blaffen, ik snap dat dit oke is, want een hond hoort te waarschuwen. maar dan komt de visite binnen en wij wonen in een hobbywoning dat houdt in dat de woonkamer en ontvangst op de 2e verdieping is en de deur direct beneden los gaat, hoop dat jullie snappen wat ik daarmee bedoel, maar goed mijn honden blijven blaffen vooral de pincher, ook als de visite al binnen is. zelfs als ik het ben dan blaffen, volgens mij gewoon uit blijdschap. maar ik wil dus dat als ze de mensen heeft gezien dat ze rustig zijn en er mee ophouden. de kleine pincher heeft het zelfs zo ver geschopt dat als het vreemden zijn dus geen familie of vrienden maar een keer een klusjes man of iemand anders, hij grijpt in de broek(enkel) van die gene, ik heb al van alles geprobeerd met planten spuiten met water om hem af te laten schrikken maar ook de bench in en het negeren bij binnenkomst. heeft iemand nog andere tips ?
Je kunt daarin zien hoe en wat je moet doen om dit probleem op te lossen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.