Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een hond vals worden als zij drachtig is?

hallo,

Ik heb een hond die de laatste tijd nogal vals doet tegen andere honden. Niet tegen mensen alleen honden. Mijn vraag is kan een een hond vals doen omdat zij zwanger is? Mijn hond Kira verliest melk en heeft een wat bollere buik eerst dachten we ze is te dik, wat we deden om haar te laten afvallen: meer wandelen en minder eten geven. Maar ze werd niet dunner. Kan mijn hond drachtig zijn? Zo ja wat moet ik doen dit was niet de bedoeling!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond wordt niet vals al ze drachtig is, wel een beetje onverdraagzamer kan, maar ik zou toch een afspraak maken met een dierenarts, want de kans zit er natuurlijk in dat ze schijnzwanger is en dat is niet goed voor de gezondheid van de teef. Ze kan er later borstkanker en baarmoeder kanker van krijgen. Normaal geeft de dierenarts dan een prikje en de melkproductie stopt dan en haar hormoon spiegel stabiliseert zich dan en is ze dan ook minder onverdraagzaam. En moest ze dan toch drachtig zijn dan weet je het dan toch onmiddellijk. Om een hond op dieet te zetten is het niet altijd een oplossing om ze minder eten te geven. Je moet ze vooral de goede lichte voeding geven, zonder kleurstoffen en met veel vitaminen en mineralen, en vooral de juiste hoeveelheid verdeeld over 2 maal per dag. En niets anders tussendoor. En altijd water voorzien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hond kan drachtig zijn en daardoor wat snauwerig naar andere honden ,maar het is ook mogelijk dat ze schijnzwanger is en daardoor de verschijnselen toont die je waarneemt ,het beste laat je het even controleren bij je dierenarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem aan dat je de hond niet alleen over straat laat gaan en dat je dan weet of er een reu op heeft gezeten en dat ze loops was,als dat niet het geval is kan ze schijnzwanger zijn maar er kan ook iets medisch aan de hand zijn.even langs de DA dus
Honden die drachtig zijn, worden vaak waakser dan je gewend bent. Ze beschermen zichzelf hiermee, sommige honden houden dit.
Ze kan drachtig zijn, en als ze melk verliest zou ik snel naar de dierenarts gaan om dit te bevestigen of uit te sluiten. Sommige teven hebben vroeg melk, maar bij de meeste komt het pas op gang als ze tegen het eind van de dracht lopen. De DA kan redelijk inschatten, hoelang de teef dan nog zou moeten dragen, maar als ze hierdoor al melk heeft is aborteren te laat.(al zou ik dat sowieso niet doen)
Schijnzwanger zou ook goed kunnen, hierbij heeft de hond gewoon melk. Hou dan goed de tepels in de gaten, want je loopt risico op borstontsteking. Ook dikker worden kan bij schijndracht.
Iig met spoed een afspraak bij de dierenarts maken. Dan kan je een verder plan maken wat het beste is. Nu is het nog koffiedik kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding