Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een munchin kat met vogels in huis gaat dat?

Een echte munchkinkat (je hebt ook non-munchkins) heeft korte poten in vergelijking met een standaard kat. Kan de munchkin gehouden worden met vogels? juist omdat de munchkin korte pootjes heeft kan die minder goed naar vogelkooien springen dan een kat met gewone poten lijkt mij.

Ik heb geen praktijkervaring vandaar de vraag met munchkins vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik vind het geen aanrader.
Zelfs een kat die door mensen zo misvormd gefokt wordt, blijft inwendig een echte jager, en zal altijd in een onbewaakt moment proberen een van je vogels te verschalken.
Ook je vogels zullen niet op de korte pootjes letten, maar alleen een roofdier zien wat ze wil belagen, wat erg veel stress oproept.
Het is dus sowieso beter katten en vogels gescheiden te houden.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Het is precies de reden waarom ik het vraag. Als ik weg ben (hooguit een paar uur) blijft de kat niet in de huiskamer wel in andere kamer vlakbij waardoor ze elkaar toch kunnen ruiken.
Ik heb nu gezellig fluitende vogels, vrees dat het gaat stoppen door die stress.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: