mag een dierenasiel jou gevonden kat houden als je hem niet kan betalen hij is immers van mij
En als het dier ziek zou worden, dat kost toch ook geld?
Als ze uitgerukt zijn om je huisdier op te halen moet je al betalen.
Mijn eigen hondje liep vorig jaar zomer voor mijn eigen deur en een of andere lolbroek had de dierenambulance gebeld. Dus die stonden hier voor mijn deur " Hoort dit hondje hier thuis" Ja zei ik. Ze waren gebeld maar ik kon mooi €20,= betalen alleen voor het uitrukken. Zoniet dan was ik'm mooi kwijt geweest.
die liep in de straat hierachter en zag er ziek uit (is ie ook maar daar krijgt ie medicijnen voor, iets wat de beller niet wist) in eerste instantie moest ik betalen maar na mijn verhaal gehoord te hebben zijn ze coulant geweest en hebben ze me de kosten kwijtgescholden. ik kreeg wel de tip die ik jou ook mee wil geven.....een halsbandje met het adres en je telnr zodat ze je direct kunnen bellen (de vinders of de ambulance) dan zouden er geen kosten geweest zijn zeiden ze mij.
1. Dieren zijn geen zaken.
2. Bepalingen met betrekking tot zaken zijn op dieren van toepassing, met in achtneming van de op wettelijke voorschriften en regels van ongeschreven recht gegronde beperkingen, verplichtingen en rechtsbeginselen, alsmede de openbare orde en de goede zeden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.