Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een chip van hond uit USA registeren?

Ik heb een hond gered uit asiel uit USA, hij heeft dus een Amerikaanse Chip, het lukt mij niet om deze via NDG of andere Nederlandse data bank te registreren. Is er een mogelijkheid om deze chip (9 cijfers inplaats van NL 15 cijfers) toch te registreren via een Europese organisatie ? Het gaat om een officiële chip met certificaat daarom vind ik het onnodig om hem 2 x te chippen en omdat het vanaf 1 april verplicht is te registreren vind ik wel jammer dat dit zo moeilijk gaat voor een Amerikaanse hond..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Je zou de chip gewoon moeten kunnen registreren bij de NDG en anderen, heb je ze al gebeld? Verder kan je bij Petlook je eigen registratie aanmaken voor 7 euro 50. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke, het probleem is dat de Amerikaanse chips niet afgelezen kunnen worden door de Nederlandse chipreaders. Je hebt er dan dus ook niets aan om ze te registreren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Daar zou ik van staan te kijken, want we lezen regelmatig buitenlandse chipnrs uit
De registratie hapert echter jammer genoeg..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Overleg dit met je dierenarts,wellicht kan hij of zij de oude chip op vriendelijke wijze voor de hond verwijderen en een je hond opnieuw chippen
Ook kan jou dierenarts proberen of het scanapparaat wel reageert op de amerikaanse chip anders heb je er nog niks aan
Het is jammer dat je de chip niet kunt laten registreren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben dit al eerder tegengekomen. Het weg snijden van een oude chip is veel ingewikkelder dan het lijkt en is dus niet aan te bevelen. Het simpelste is om hem gewoon nogmaals te laten chippen met een Europese chip. Hij zal er geen last van ondervinden. En als hij per ongeluk kwijt raakt (de hond) wordt hij tenminste weer bij je terug gebracht, en daar gaat het tenslotte om!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat mij niet om dat hij kwijt raakt, hij loopt niet weg. Hij is heel trouw. Het gaat erom dat het per april verplicht is om de chip te registreren. Maar ik kan hem niet registreren omdat het een Amerikaanse chip is. En om hem opnieuw te laten chippen vind ik onnodig niet alleen qua kosten maar ook onnodig voor de hond om 2 chips te hebben. Ik vind het van de zotte dat een Amerikaanse chip niet geregistreerd kan worden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verplichting voor registratie geldt alleen voor honden die v.a. 1 april 2013 geboren zijn. Als jouw hond ouder is, is registratie ook nog niet verplicht. Je kan een Amerikaanse chip wel registreren, bel anders even met Amivedi of een soortgelijke instantie. Maar het is mij opgevallen dat Amerikaanse chips niet afgelezen worden door de chipreaders, die de dierenambulance bijvoorbeeld gebruikt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding