Is een stervend dier warm houden pijnlijk ?
Is het warm houden van een klein diertje (vogeltje, muis) dat aan het sterven is niet pijnlijk voor het dier?. Verlengt de warmte de lijdensweg niet. En klopt het dat ijskoud verdoofd en het dier in een soort van coma brengt en zo genadiger is dan het warm te houden tijdens het stervensproces? Ik heb eens, voor goed te doen, een stervend en gekwetst vogeltje in een doosje in de diepvriezer gelegd. Heb ik dat beestje mishandeld (ik hoop van niet, het was zeker niet de bedoeling)
Maar voel je zeker niet schuldig over dat vogeltje; je dacht dat je op dat moment het beste deed, de intentie was goed! En daar gaat het ook om
Jouw vogeltje in de diepvriezer heeft vast wel gevoeld dat je het heel graag wilde helpen. En ik kan me niet voorstellen dat de kou erger was dan de pijn die het had.
denk maar na wat je voelt als het erg koud is en je geen handschoenen draagt, je krijgt eerst veel pijn, ik wet het niet zeker maar denk dat je het diertje er extra pijn bij geeft met als goede bedoeling te zorgen dat ie niet lang pijn heeft en eerder sterft.
vind het wel slim bedacht trouwens.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.