Zijn er eieren te koop die van pluimveebedrijven komen waar de haantjes niet gedood worden?
De praktijk van het doden van haantjes bij pluimveebedrijven die kippen houden voor de leg staat mij zeer tegen. Ik wil deze praktijk dus niet steunen door eieren van dergelijke bedrijven te kopen. Aangezien er verschillende keurmerken zijn voor eieren, vraag ik mij af of het onder een van deze keurmerken ook verboden is de haantjes die geboren worden te doden.
Ik ben bang dat het daardoor bij commerciële eieren niet voorkomt.
Een optie is om minder/geen ei te gebruiken, ei is niet iets dat ons lichaam per se nodig heeft, je kan al die voedingsstoffen ook uit andere dingen halen. Je kan eieren niet in álle producten weglaten of vervangen, maar in de meeste wel (ook voor gebak enzo kan je in de meeste gevallen een vervanger voor ei gebruiken).
Zoals Fynnya zegt, pas je consumptiepatroon aan als je het doden van haantjes niet wil sponsoren,
bio: 1 kip per 4m2
scharrel: 9 kippen per 1m2 Ik vraag me nu wel af wat de bio boer waar ik eieren haal met de hanen doet. (ik denk dat ze de hennen kopen, maar dat ga ik een keer vragen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.