Wat kan ik doen om mijn hondje rustiger te krijgen?
Mijn hondje, (een Yorkshire Terrier van inmiddels 17 jaar oud) is de laatste paar weken ontzettend hyperactief, zeer onrustig, erg paniekerig en soms zelfs agressief.
Zo is hij echter nooit geweest.
Ook doet hij tegenwoordig veel vaker zijn behoefte in huis en dan vooral 's nachts. Ondanks dat ik drie keer per dag met 'm ga wandelen en hij dan ook gewoon z'n behoefte doet.
Verder eet en drinkt hij nog goed en is, ondanks zij hoge leeftijd, nog erg 'fit' te noemen echter spelen met z'n 'beestjes' of knuffeltjes doet 'ie al lang niet meer.
Ik heb het idee dat hij geen levensvreugde meer heeft, hoewel hij nog steeds rent en tegenop me springt als ik weer thuiskom. Hij is -zo goed als- doof en ook zijn oogjes zien er erg 'grijzig' uit waardoor ik denk dat hij ook niet meer goed kan zien.
Aanstaande maandag heb ik een afspraak bij de dierenarts om hem te laten inslapen, maar als ik 'm nog zo fit en vief zie rondhuppelen, betwijfel ik of dat nú wel de beste optie voor 'm is.
Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om over zijn lot te beslissen, terwijl hij, ondanks zijn extreem hoge leeftijd. nog zo levendig ronddartelt.
Goed, hij maakt zelfs mij, met z'n 'getrippel' de hele dag, erg nerveus maar vind ik dát geen reden om hem in te laten slapen.
Bekijk de bijgevoegde recente foto, van zoiets wil je toch geen afscheid nemen?
Iemand een idee om 'm enigszins ietsje rustiger te krijgen?
denk dat t getrippel komt doordat je hondje zich niet meer goed kan oriënteren en daarom zo dicht mogelijk bij je wil blijven als houvast.
sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.