Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij een gewonde eend?

In een weitje zitten drie kippen, een zwijntje en twee peking eendjes. Het mannetjes eendje is gewond. Ik denk na een gevecht mis hij nu een stuk borst. Dit lag in het weitje. Je ziet dat hij een wond heeft op zijn borst. Kan ik iets doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De dierenambulance bellen is het beste wat je kunt doen. Zij weten hoe te handelen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Bij een grote wonde:
-Zorg ervoor dat de wonde proper is door bv Iso-Betadine(de lopende versie) te gebruiken. Er mag namelijk geen enkel vuiltje in zitten. Gebruik geen dikke watten !
Mijn duif had een grote wonde onder de vleugel en aan de nek, ik heb hierbij Terramycine (oogzalf) gebruikt. De wonde herstelde zich na een week ! Echt een wonderzalf ( maar wel duur ). Gebruik de zalf tot het helemaal op is. Of zie je dat de wonde zich echt goed aan het herstellen is en aan het toegroeien is, ma je hem gerust vrijlaten. ;)

-Doe dit allemaal rustig aan eender welke vogel kan slecht tegen stress. Je kan de kop van de eend rustig afdekken.

Als er echt een serieus groot stuk uit de borst is, kun je best naar de dierenarts gaan. Wees niet teleurgesteld moest hij sterven door de wonde.
Maar als je er goed voor zorgt en het de tijd geeft om te herstellen zal de kans groot zijn op overleving.
Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding