waar haal ik cloroform om zelf mijn kat te laten inslapen?
mijn kat is ruim 17 en heeft een gelukkig leven gehad. in korte tijd is zij gaan sukkelen en is veel afgevallen. Ze is blind geworden en eet en drinkt niet meer. Ze mag sterven, maar bij de dierenarts kost dat 100 euro. Ik kan het zelf wel er hoeft geen pastoor bij, maar hoe kom ik aan cloroform om haar te laten inslapen?
Laat dit aan de da over die deskundig is op dit gebied en zoals crea aangeeft,overleg met je da of het in termijnen kan,de meeste dierenartsen doen dit wel.
Bijvoorbeeld met CO2 of helium, wel zeer goed inlezen.
Als je zelf gaat klooien loop je kans dat je kat onnodig lijd en misschien wel dat je denkt dat ie dood is, maar eigenlijk nog niet. Dat wil je je beestje toch ook niet aan doen?
moet je dit willen, kan je dit doen????? mijn kat is 12, heeft een hartspierziekte (al lang, slikt ook medicijnen), sinds kort staar, artritis, weinig of geen spieren meer in zijn achterlijf (spierkracht uiteraard) en een agressieve tumor.
financieel gaat het mij alles behalve voor de wind, maar kan me niet voorstellen zoiets OOIT te overwegen. denk nog eens goed na of je hier echt wel achter kunt staan, ik vind het onbegrijpelijk (maar ik ben ik en jij bent jij) maar......denk nog eens goed na.
het moet toch anders kunnen?
dit is niet respectvol naar je kat en ....als het mis gaat....kan je nog blij in de spiegel kijken.....?????
wij twijfelden ook, omdat we het idee hadden dat de kat anders vanzelf dood was gegaan. 17 jaar, gestopt met eten en drinken, nierfalen, en hij ging zich al verstoppen. Maar de dierenarts vond dat we hem geen 2 dagen langer moesten laten lijden. Zelf dachten we dat het waarschijnlijk dezelfde dag geweest zou zijn.
Met CO is dat zelfs diervriendelijker dan een spuit.
(CO is gevaarlijk spul) 75 - 16 = 59,- (detail)
Dus voor het geld hoef je het niet zelf te gaan doen.
Een luchtdicht hok en het gas is ook niet gratis.
Zoek een andere dierenarts want 100 euro is teveel , 50 euro is een normaal bedrag en ga in onderhandeling !
Chloroform (CHCl3) wordt
1ste niet verkocht aan particulieren en
2de de kans dat je er zelf naast komt te liggen is ook niet te verwaarlozen.
De andere reacties heb ik ook gelezen.
Ik vind het heel goed dat er zoveel zijn die vinden dat het zo niet kan. Laat je niets wijsmaken, zelf een kat doden, en dan nog op een dilittante manier is dierenmishandeling. Ook mishandeling van een dier is strafbaar en het is een burgerplicht misdrijven te voorkomen of te melden.
Mishandeling van een dier is een misdrijf.
(ik ga hier niet uitleggen hoe, als je daar niet zelf achter kan komen is het veel te gevaarlijk om te doen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.