Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb last van poepende katten in mijn tuin is het strafbaar om ze te vangen en naar het asiel te brengen?

aangezien de vorige bewoners 15 jaar lang niks aan de tuin heeft gedaan, ben ik momenteel bezig om de tuin te verbouwen. alleen vind ik nu steeds kattendrollen terug. azijn helpt niet echt om ze weg te houden, dus ben ik van plan om die katten te vangen en naar het asiel te brengen, maar is dat strafbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Katten vangen en naar het asiel brengen is niet strafbaar. Maar: je mag de katten niet mishandelen en het is niet altijd eenvoudig om een kat te vangen.
Als huismiddeltje: koffiedrab in de tuin strooien op plekken waar ze willen zitten.
In de handel zijn ook apparaatjes voor honden en katten die werken op zwakstroom.
De kat (of hond) krijgt een hele lichte stroomstoot en zal niet meer terugkomen.
Maar deze methode wordt niet door iedereen als diervriendelijk gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je je dan schuldig maakt aan ontvreemding.
Het asiel zal hier misschien eenmalig in tuinen, maar het blijft natuurlijk geen feest. De katten hebben deze stress ook niet verdiend.
Vergeet ook niet dat het dweilen is met de kraan open: de opengevallen plekken zullen snel weer worden opgevuld.
Ik ben er een voorstander van de katten beschermd op eigen terrein te houden, en dat gebeurt gelukkig ook steeds meer.
Voor nu is het helaas vaak nog de omgekeerde wereld, en is het wellicht een goed idee je tuin af te zetten.
Anders vooral zorgen voor bodembedekkers, daar graven katten niet graag in.
Rieneke1
11 jaar geleden
Zoek de eigenaars en vraag hen om de katten zindelijk te maken middels een kattenbak. Is te doen, gewoon een paar dagen binnen houden bv in het weekend en ze om het uur op de bak te zetten. Desnoods een paar dagen vakantie opnemen.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat een wildvreemde mijn katten naar het asiel zouden brengen, nachten wakker en nog erger.
Hoop dat je er uitkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing