Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kan een kitten zonder eten en/of drinken?

Mijn vriend heeft 2 kittens(broertje en zusje) van ca 4 maanden,ze zijn gevonden toen ze ca 6 weken waren en bij een gastoudergezin onder gebracht.Het poesje is sinds ca 1,5 week zeer aanhalig maar het katertje is nog steeds heel angstig. Mijn vriend heeft ze sinds zondag,het poesje doet het heel goed,eet,drinkt,speelt en kroelt maar het katertje is nog heel schuw,verstopt zich zoveel mogelijk en laat zich ook niet pakken,proberen we verder ook niet want dan wordt hij nog banger.Hij heeft waarschijnlijk helemaal niet gegeten(misschien een klein beetje 's nachts) en mondjesmaat gedronken.Hij is gek op natvoer maar ook al zetten we dit vlakbij toch eet hij er niet van. Volgens mijn vriend is hij wel op de kattenbak geweest omdat er teveel in zit voor 1 kitten. We hebben dagelijks contact met het gastoudergezin maar ook zij weten het niet meer.Hoe lang houdt hij dit nog vol en wat kunnen wij nog doen zonder dat hij helemaal in de stress schiet?

Toegevoegd na 6 dagen:
Op deze foto zijn ze ca 3 maanden

Toegevoegd na 6 dagen:
Links Sheila,rechts Mack

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je vriend heeft het katje sinds gisteren, dus nog geen reden om in paniek te geraken.
Goede kans dat hij vannacht als alles rustig is toch wel een hapje eet.
Als hij op zeker wel drinkt, al is het weinig, probeer dan via het drinken wat voedingsstoffen naar binnen te krijgen.
Ik denk dan aan kittenmelk/Viyo/Reactiv.
Laat hem voor nu nog maar even betijen.
Heeft hij wel zicht op z'n zusje? Dan kan hij zich wat optrekken aan haar gedrag.
Succes ermee, komt goed!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sinds eergisteren dus, excuus, maar nog steeds geen reden tot paniek.
Rieneke1
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing