Hoe lang kan een kitten zonder eten en/of drinken?
Mijn vriend heeft 2 kittens(broertje en zusje) van ca 4 maanden,ze zijn gevonden toen ze ca 6 weken waren en bij een gastoudergezin onder gebracht.Het poesje is sinds ca 1,5 week zeer aanhalig maar het katertje is nog steeds heel angstig. Mijn vriend heeft ze sinds zondag,het poesje doet het heel goed,eet,drinkt,speelt en kroelt maar het katertje is nog heel schuw,verstopt zich zoveel mogelijk en laat zich ook niet pakken,proberen we verder ook niet want dan wordt hij nog banger.Hij heeft waarschijnlijk helemaal niet gegeten(misschien een klein beetje 's nachts) en mondjesmaat gedronken.Hij is gek op natvoer maar ook al zetten we dit vlakbij toch eet hij er niet van. Volgens mijn vriend is hij wel op de kattenbak geweest omdat er teveel in zit voor 1 kitten. We hebben dagelijks contact met het gastoudergezin maar ook zij weten het niet meer.Hoe lang houdt hij dit nog vol en wat kunnen wij nog doen zonder dat hij helemaal in de stress schiet?
Toegevoegd na 6 dagen:
Op deze foto zijn ze ca 3 maanden
Toegevoegd na 6 dagen:
Links Sheila,rechts Mack
moelijk te zegen maar ik denk net als bij de mens wel langer zonder eten maar niet zo heel erg lang zonder drinken.
Het kunnen verschillende dingen zijn, bijv. katten vinden het niet leuk als de bakjes te dicht bij elkaar staan, of ze vinden het leuk van stromend water drinken zoals een fontein, maar mechien om te beginnen dat ze wat drinkt maak het water lekker met toevoegen van vocht van vis , kip of vlees want dat ruiken ze en dan gaat het er mechien in!
maar geen melk zoals veel mensen dat mechien zeggen want dat geefd alleen maar darmprobleme.
Succes
gr. daisy2007
Het eten staat er dag en nacht dus hij kan eten wanneer hij wil.
Rieneke,nee helaas geen geurlapjes.
Ze hebben duidelijk in de 1e 6-8 weken buiten allebei een trauma opgelopen,het is duidelijk dat het zusje daar nu overheen is en haar broertje nog niet.We zullen veel geduld moeten hebben,dat is niet erg als hij op zijn minst gaat drinken. Ik hoop op goed nieuws morgen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.