hoe weet je of een kat aangereden is of vergiftigd?
de kat van de buurvrouw werd gisteravond dood gevonden. Ze heeft geen uitwendige verwondingen, alleen bloed uit haar bekje en oren. ik dacht dus een klap tegen haar hoofd gehad (aangereden) maar andere buren zeggen dat dat ook zo is bij vergiftiging. Ik durf nu mijn katten niet meer buiten te laten, maar dat zal niet lang lukken, want ze zijn gewend buiten te komen. Bij ons achter, waar ze gevonden is, is ruig gebied, er loopt wel een "bouwstraat"doorheen maar daar komt amper verkeer omdat de bouw al 3 jaar stil ligt. Dus aangereden zou kunnen maar de kans is niet zo groot
Toegevoegd na 1 minuut:
mijn man zegt dat ze misschien muizen heeft gegeten die vergiftigd zijn. het is nu de tijd dat de muizen uit het veld dichter bij de huizen komen, misschien heeft iemand daarom gif gestrooid.
Misschien een goed idee (zodat een ander ook geen "last" van jou katten heeft) dat je je katten 'binnen' houdt.
Je kunt je katten ook buiten laten in je eigen tuin.
Wel zijn ze altijd binnen als wij niet thuis zijn, en 's-nachts, maar ze willen toch iedere ochtend even controleren of buiten alles in orde is, en als ik vrij ben zijn we dikwijls gezamenlijk in de tuin. Ze gaan ook nooit ver weg. de kater komt niet verder dan het eind van het pad, de poes heeft vlak na de verhuizing geprobeerd het oude huis (100 km verder) terug te vinden, maar dat opgegeven toen ze in het territorium kwam van boerderijkatten.
op dit moment heb ik het kattenluikje in de schutting dichtgemaakt, zodat ze niet verder dan onze tuin kunnen.
Ik kan me voorstellen dat je nu bang bent voor gif, Erg vervelend.
Wonen er nog meer katten in de buurt? Houdt de hele buurt de katten nu ineens binnen misschien?
het is gisteravond pas gebeurd. ik heb nog geen andere katteneigenaren gesproken. Veel katten zitten hier niet: we hebben 1 straat met 16 huizen, en ik weet hier maar 3 andere katten dan de onze, de meeste van boerderijen verderop
Triest voor je buuf, maar een opluchting voor jou.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.