Hoe herken ik het verschil tussen een schijndracht en een echte dracht bij een poes ?
Ik heb een katinnetje van vijf jaartjes jong , die werd ooit aan de kant van wijlen mijn vaders huis gedumpt in een kartonnen doos aan de beek . Ik vond het toen iets hebben ; mijn papa pas overleden en ik krijg daar een kitte in de plaats . Tja klinkt raar en doet er niet toe :) . Ik heb haar op zes maand al laten steriliseren . Vooral ook omdat er een kater in huis was en het risico te groot werd daar ze iets te goed overeen kwamen . Nu doet ze de laatste tijd heel vreemd , ze eet opeens enorm veel , na haar eten gaat ze meteen slapen en kiest ze plekken uit waar ze anders nooit gaat slapen . Ik weet dat ze in contact geweest is met een katertje hier wat verderop en dat ze enkele dagen ervoor krols was en dan opeens niet meer . Haar buik is beginnen zwellen en blijft zwellen , haar tepels zijn enorm zichtbaar en donkerder getint , ze loopt zenuwachtig rond en lijkt niet te weten wat ze wil . Is dit nu een zwangerschap of is dit een schijnzwangerschap ? Ik weet dat katten die gesteriliseerd zijn minder kans hebben en normaal gezien NIET drachtig worden , maar dat de kans wel bestaat . Wie weet raad ?