Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn sommige paarden geblindoekt?

Ik heb de afgelopen tijd verschillende keren gezien dat sommige paarden ergens in een weiland, geblinddoekt zijn terwijl andere paarden, die er ook lopen, niet zijn geblinddoekt. Waarom of waarvoor doet men dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag staat bij huisdieren. Ik wist niet onder welke categorie ik deze vraag anders plaatsen moest...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zodat de paarden geen vliegen in hun ogen krijgen! Maar waarom sommige wel en sommige niet weet ik niet. Het zou kunnen dat je langs een stalling bent gekomen waar de paarden verschillende baasjes hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 3 verzorgpaarden. 1 ervan heeft zelf enorm lange manen dus geen masker nodig. De andere 2 hebben wel af en toe een masker op. De een moet het eigenlijk ( haar ogen ontsteken snel) maar ze gooit het masker af
Dat zijn geen blinddoeken. Als je goed kijkt zie dat er hele kleine gaatje inzitten. Het is gemaakt van gaas met een fijne maas. Het is een vliegenmasker. Zodat er geen vliegen in de ogen komen. Ze hebben geen last van dat masker en ze zijn er aan gewend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo goed heb ik dat niet kunnen zien. Dat van die gaatjes, maar ik geloof het meteen. Maar is dat dan alleen in een bepaalde periode van het jaar? bv. alleen in het zomer seizoen??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja vooral in de zomer. Dan hebben de paarden het meest last van vliegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Alleen wanneer er veel vliegen en dazen zijn. Zo van mei tot en met september ongeveer.
Het is inderdaad geen blinddoek! Het is tegen vliegen, ik heb er zelf ook een! Je kunt er hele leuke krijgen zoals deze: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1326950
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding