Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd ik katten weg bij egelvoer?

Ik heb sinds een week een egelhuisje in mijn tuin, met een bakje egelvoer erbij. Dit voer wordt echter opgegeten door de buurtkatten. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik had al ergens gelezen over een voerkast waar egels wel in kunnen maar katten niet, maar ik kan deze bij geen enkele webwinkel vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan heel eenvoudig zelf een 'katvrij' egel eethuis maken:
Zet een omgekeerd sinaasappelkistje neer met een plastic vuilniszak erop bevestigd tegen de regen. Maak een vuistgrote egeldeur in de wand en plaats een zware steen op het dak zodat katten en honden het niet kunnen omgooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voeder de egels vet
Over het bijvoederen van wilde dieren lopen de meningen uiteen. Zolang je hun normale leefpatroon niet verstoord kan een extra steuntje zeker geen kwaad. In het vroege najaar kan je ze helpen in het aandikken van hun vetreserves. Naast muesli, ei en spek lukt dat ook met kattenvoer uit blik of brokjes, fruit en meelwormen. Je kan het eten afschermen van kat of hond door het onder een teil of kistje te plaatsen. Egels kunnen zich erg klein maken en hebben genoeg aan een kleine opening.
fremar
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing