Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil mijn rat weg doen, maar.. WAAR?

Ik heb sinds een weekje 2 ratten. 2 vrouwtjes. Het zijn echte schatjes. Helaas is mijn moeder allergisch en wil ze dat ik ze weg doe.. ): Maar er is een probleem: Ik weet niet waar ik ze kan laten! Heeft iemand een idee? Wil je me dan alsjeblieft helpen! ):

ALVAST BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Breng ze terug naar de plek waar ze vandaan komen. Als ze ze daar niet accepteren dan kun je proberen of ze ze in het asiel willen, of in de knaagdierenopvang. Begin na deze ervaring niet meer aan huisdieren voordat je op jezelf woont, want dit is een nare ervaring voor jou, maar ook voor de ratjes. De kans dat je moeder ook voor andere huisdieren allergisch is, is zeer groot.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat je niet aangeeft waar je woont, hier een willekeurige link van een knaagdierenopvang, je kunt op google zoeken naar een opvang in je buurt. http://konijnenopvangrijnmond.dierenbescherming.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je ze onderbrengen in een kinderboederij?
11 jaar geleden
bij ons heeft de dierenarts bij de ingang een prikbord waar je je advertentie op kunt hangen dat je je dier te koop hebt, misschien dat dat bij die bij jullie ook kan?

dat maakt de kans dat je ratjes goed terecht komen ook veel groter:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op marktplaats zou je ze ook kunnen aanbieden, bij kopje knaagdieren of als je dat geen probleem vind eventueel bij reptielen als voer.

gr, marvin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer ook de rattenvereniging.
Bij ons was dat meer een vereniging voor kwekers, die weinig kunnen met ratten van onbekende afkomst, maar bij http://www.ratnroll.org/ vangen ze ook ratten op die ze proberen te herplaatsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing