Hoe hou ik alleen één vreemde kat uit mijn tuin ?
Onze kat is overdag af en toe graag even buiten, en omdat het een niet meer piepjonge gecastreerde kater is, heeft hij weinig behoefte om verder dan een meter of tien bij het huis vandaan te lopen, zodat hij altijd in onze tuin of die van onze buren bleef.
Er waren veel zwerfkatten in de buurt, maar die kwamen niet in 'zijn' tuin(en) of ontweken hem, omdat hij fysiek wel indruk maakte. Daar.
Nu zijn we onlangs verhuisd naar een huis met een veel grotere tuin, en in de gehele buurt is maar één andere kat : een enorm grote, ongecastreerde kater (kilootje of 8 a 10 schat ik) , die volgens mij niet wild is, omdat hij totaal niet bang is voor mensen en zich ook gewoon laat aanhalen en optillen.
Deze kat heeft blijkbaar onze nieuwe tuin reeds als territorium, en accepteert GEEN nieuwe eigenaar. Iedere keer als hij buiten komt is het vechten (echt meteen) en door deuren en ramen staan ze de hele dag tegen elkaar te ouwehoeren.
Hoe help ik mijn kat 'zijn' nieuwe territorium in beslag te kunnen nemen zonder dat hij of de buurtkat daarbij ernstige schade oploopt ?
(Ik weet (nog) niet van wie de kat is, hij is dag en nacht buiten en lijkt bij niemand echt te horen. Draagt ook geen bandje. Is ook niet de beste binnenkomer bij nieuwe buren natuurlijk, dus ik los het graag anoniem op...)
En omheinen is vanwege formaat en ligging althans voorlopig geen optie....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.