Waarom werken de trucjes bij trekkende honden niet?
ik heb een husky van 4 jaar oud, en echt waar jongens dat beest trekt zo hard dat ik gewoon mee gesleurd wordt. mensen vinden het ab normaal. een hond hoort niet zo extreem te trekken. ik heb alles geprobeerd.. stil staan en wachten tot de hond rustig is kan je dus vergeten. op elke forum lees je dat je stil staan moet en dan verder gaan moet als de hond rustig is. nou niet dus de hond wordt ongeduldig en gaat joenken en springen. of onwrikt zich uit de halsband en rent weg. ik heb dit 3 maanden uit geprobeerd. eind effect heft helpt voor geen ene meter. de hond heeft inmiddels 2 leren riemen kapot getrokken. zelfs het leren riem houd het niet en knapt bij het sluitingsslotje af. dat klik ding wat je op de halsband klikt waar de riem aanvast zit breekt door midden. ik heb een stropketting omgedaan. dat interesseert de hond niet. dan heb ik hem naast me fiets gedaan om zijn energie kwijt te kunnen, de km teller stond op 61 km/h tot hij in eens afwijkte naar rechts omdat die een andere hond zag en ik vol op me gezicht ben gegaan. dat doe ik dus ook niet meer. mensen zeggen dat ik een pinnen halsband moet kopen. is dat wel zo'n goed idee? want hier verkopen ze het niet, wat kan ik nu nog doen om het trekken af te leren. want kort houden en proberen hem naast je been te laten lopen is hij me te sterk voor. nadat hij alles gedaan heeft loopt die iets rustiger maar tot die tijd sleurt die hond mij de struiken mee in. ik begin het langzaam zat te worden, is niet meer leuk zo.
Ga eens met de hond op hondencursus, leuk voor jou, maar ook voor de hond. Waar jullie beiden veel baat bij kunnen hebben.
koop nu een slee of een snowboard, ze zijn nu goedkoop
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.