Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weten dieren als we ze helpen?

Als een dier in nood zit, en wij helpen het dier. Weet dit dier het dan ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nu moet ik met mijn antwoord een beetje de zweverige kant heen.
Namelijk de spirituele kant.
De hond van onze buren was al maanden lang ziek, hij at vrijwel niet meer, moest telkens kotsen, werd erg mager en sliep veel.
Op een verjaardag met een kamer vol mensen, kwam hij ineens naar mij toe, ging voor me zitten en keek me strak aan, iets wat hij bij mij nooit eerder gedaan had.
Ik ' voelde' dat hij hulp aan mij vroeg, in die tijd was ik net begonnen met handoplegging bij mensen.
Hij bleef me strak aankijken, iets wat erg ongebruikelijk is bij een Jack-Russel.
Hij verwachtte iets van me, hij vroeg iets.
Met mijn rechterhand, hield ik hem vast en hij bleef roerloos staan.
Nog steeds keek hij me strak aan en ' wist' dat ik hem aan het helpen was.

De dag er na, kwam de buurvrouw naar me toe en vroeg, wat ik met haar hond had gedaan, hij was die morgen weer actief geworden, at zelfs na zijn eigen eten het katten voer op, holde weer door de tuin en was beter!
Dus ja, een dier weet dat we ze helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het wel dat ze dat weten.
Mijn zoon fietste een keertje 's morgens vroeg door de polder en hoorde een hoop lawaai van een schaap. Een lammetje lag in de sloot en mijn zoon bedacht zich geen moment, sprong erin en zette het diertje terug bij z'n moeder.
Alle andere dagen als hij weer langsfietste werd hij luid mekkerend begroet.
Een heel ander gemekker dan de andere schapen deden, leek wel of hij dus herkend werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt wilde dieren niet maar een koe in de sloot of een paard die merken dat je ze wil helpen en zijn mensen gewent.
wilde dieren meestal niet en verzetten zich dan geen mensen gewent en al in paniek dan helemaal uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing