eten katten mais ?
lusten ze het en is het goed voor hun
Vlees voor de kat: kip, kippenkuikens, vis, rundvlees. Geef NOOIT varkensvlees, echt NOOIT. Als je je kat nat voer [blikvoer] wilt geven, dan moet je opletten hoeveel "tarwe" er in verwerkt zit, hoe meer hoe slechter. Tarwe is een opvuller, dat vult de maag tijdelijk en daarna wordt het uitgepoept, er zit niets in voor de kat, het is niet voedzaam. Als je harde brokken wilt voeren, dan kun je ook opletten wat er in zit. Onthoudt dat het duurste voer niet per definitie het beste voer is. Ga naar een goede dierenwinkel en vraag daar advies. Mijn advies is wissel af wat je geeft, wat ik zelf doe is als ik een kip in de pan heb, geef ik mijn kater een maaltijd kippevlees, eet ik vis, krijg de kat vis te eten, hebben wij rundvlees op het menu, ik koop iets meer en de kat krijgt ook daar een maaltijd van. Ook heeft hij de hele dag harde brokjes staan, niet altijd dezelfde, ook hierin afwisseling. Wij mensen eten ook niet altijd hetzelfde, dag in dag uit! Een goed, niet duur merk harde brokjes is Prins, bij de dierenwinkel te koop. Nog even een algemeen advies: een kat heeft zo’n klein maagje, dat hij 15 à 20 keer op een dag iets eet, TWEE of zelfs DRIE maaltijden op een dag zijn veel TE WEINIG… dus altijd brokjes en niet vergeten: dagelijks vers water.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.