mijn kat bij aan kabels en planten in huis! Iemand tips of oplossing hiervoor?
Mijn kat is nu bijna 1 jaar oud en heeft een vrij vervelende bezigheid. Ze bijt namelijk graag op alle soorten kabels en bloemen die zich in huis bevinden. Als je haar 5 minuten alleen laat heeft ze liggen bijten aan de planten/bloemen in huis, of aan kabels. Zo heeft ze vb. al de kabel van onze telefoon stuk gebeten, de kabel van onze kabeltelevisie,... Weet iemand hoe ik haar dit kan afleren? Ik heb al geprobeerd met zo een flesje kattenschrik (keep off) maar dat hielp niet! Water op haar spuiten hielp ook niet want ze is gek van water! Haar laten schrikken heeft eveneens geen effect! Mijn kat heeft enorm veel speeltjes en kan zich voldoende uitleven in huis. (ze mag niet buiten omwille van het veel te drukke verkeer op onze straat) Ze is gesteriliseerd wat haar al rustiger heeft gemaakt, maar toch blijft ze dit doen zodra ze even de kans krijgt! Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt!
Toegevoegd na 18 minuten:
Even nog ter aanvulling.: mijn kat doet dit enkel als we vb naar toilet gaan en haar niet mee nemen, als we aan het eten zijn, als we even buiten staan te praten,... Zodra ze 2 minuten alleen is slaat ze haar slag op de kabels en planten!
Toegevoegd na 18 minuten:
Even nog ter aanvulling.: mijn kat doet dit enkel als we vb naar toilet gaan en haar niet mee nemen, als we aan het eten zijn, als we even buiten staan te praten,... Zodra ze 2 minuten alleen is slaat ze haar slag op de kabels en planten!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.