Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke soorten vissen gaan guppy's goed samen?

De guppen zal ik in een bak binnenshuis gaan houden, ga dus uit van vissen die ook op kamertemperatuur kunnen overleven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Volgens mij is de zwaarddrager wel een geschikt soort. Levendbarend dus wel heel geinig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Chinese Danio is daar zeer geschikt voor. Ze zijn zo sterk dat ze in de zomer in de vijver gehouden kunnen worden. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze daar ook de winter overleefden, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Vast staat dat deze soort het ook goed doet in een onverwarmd aquarium.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Guppen kunnen zo ongeveer overal bij. Zij zullen andere vissen niet lastig vallen. Andersom soms wel, er zijn vissen die aan lange vinnen knabbelen en dan zijn de mannen guppen de pineut. Maar de enige soorten die ik kan bedenken zijn tropisch en dat is voor jou toch niet van toepassing als je ze op kamertemperatuur wilt houden. Ik moet wel zeggen dat hoewel de gup een harde vis is die heus wel overleeft op kamertemperatuur, ze zich het beste voelen in verwarmd water, ze zijn tenslotte tropisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing