Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je een pipet tegen vlooien na een week nog een keer gebruiken?

ik heb vlooien pipet gebruikt bij mijn hond maar na een week zie ik weer een vlo mag ik dan nog een keer een pipet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee , dat is niet aan te raden
Meestal mag je dat spul om de 4 a 6 weken gebruiken ( ligt eraan welke je hebt ) en als je teveel geeft kan ze een overdosis krijgen met alle gevolgen van dien
Het spul zorgt er voor dat ze geen vlooien krijgt , dus de vlooien die ze al heeft moet je zelf verwijderen
Je kunt het beste de hond even goed kammen met een vlooienkam om de vlooien die ze nog heeft te verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kun je doen maar waarschijnlijk is je pipet al leeg gespoten.
De meerwaarde zal uiterst beperkt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind je grap niet geslaagd. ...iemand die hem niet snapt vergiftigd zn dier...
Je mag een pipet niet binnen zo'n korte tijd weer gebruiken.
Als de hond al last heeft van vlooien, moet je een middel gebruiken dat ook de eitjes en larven dood en niet alleen maar voorkomt dat je hond vlooien krijgt.

Ook moet je de omgeving gaan behandelen, alles goed stofzuigen, plinten niet vergeten. Kleedjes in de was, en je hele huis met omgevingsspray behandelen.
Anders is het dweilen met de kraan open, die vlooien zitten niet alleen op je hond, maar die liggen door je hele huis heen, dat vermeerderd zich ontzettend snel, met ook overal eitjes.
Als je een kat hebt, moet je die ook mee behandelen met een pipet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding