Mijn kat is sinds ruim een jaar te mager. De dierenarts kan geen oorzaak vinden. Wat kan ik nu nog verder doen? (zie uitleg)
Het gaat om een kater van 8 jaar oud. Er is al een bloedonderzoek geweest maar de uitslagen zijn goed. Zijn gebit is ook prima in orde. In zijn urine is een paar dagen geleden een beetje bloed gevonden wat kan duiden op een lichte blaasontsteking. Hij krijgt hier nu antibiotica voor.
Dan nog, kan dit geen reden zijn voor het gewichtsverlies.
Ook heeft hij regelmatig wat teveel afscheiding uit de ogen. Hij heeft wel eetlust.
Ik geef mijn katten hier onbeperkt brokjes van Royal Canin Sensible. Hij kan dus zoveel eten als hij wil. Daarnaast geef ik deze kater als extra nog natvoer van Royal Canin. En ja, hij is ook ontwormd.
Ik probeer de kater nu een tijdje binnen te houden om uit te sluiten dat hij ergens buiten verkeerde dingen drinkt of eet. Af en toe is hij wel eens een paar dagen ziek en misselijk geweest en at dan ook een paar dagen nauwelijks. Ook hier kon de dierenarts geen oorzaak voor vinden. Het ging ook vanzelf weer over. Toch blijft hij te mager.
De kat binnen houden is echter niet eenvoudig omdat hij graag dagelijks een rondje door de buurt gaat. Ik weet ook niet of ik hier nu goed aan doe.
Graag advies van kattenkenners!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.