Mijn hond hapt wel eens naar mijn zoontje van 3 wat moet ik doen?
Mijn Hond hapt wel eens vaker naar m'n zoontje van 3 m'n vriend of naar mij ik ben zelf in verwachting nu en ik ben bang als de kleine er is dat ze dan ook naar hem of haar gaat bijten wat ik niet wil en ik wil m'n hond ook niet wegdoen wie heeft hele goed tips hiertegen? Ik ben ten einde raad.
Als m'n zoontje op de grond zit te spelen dan komt ze wel eens aan en dan hapt ze hem gewoon of als mijn vriend met m'n zoon speelt komt ze ertussen en dan hapt ze ook ik ben zo bang dat ze dat bij D baby ook gaat doen en ik wil haar dat het liefst afgeleerd hebben voordat hij of zij er is
Op zo'n opvoedcursus ben JIJ de cursist, niet de hond. Jij bent namelijk degene die ander gedrag moet aanleren.
Je zal zelf roedel leider moeten worden.
Als je niet weet hoe op de juiste manier te handelen kun je het beste een gedragsdeskundige inschakelen.
(waarom is het beter dit andersom te doen Spekkebekkie?) Verder heb ik nog een paar tips:
Als je de bak met voer neer zet, mag de hond het niet meteen opvreten, jij moet gewoon de tijd krijgen om de bak neer te zetten. Leer de hond dus aan, dat hij pas mag eten als jij een commando hebt gegeven (Bijvoorbeeld: pak het maar) Als de hond het voer pakt zonder dat je toestemming hebt gegeven, de hond afstraffen met "FOEI."
Ik ben dat wel eens vergeten te zeggen, bleef meneer gerust met een kwijlbek een half uur voor de bak wachten, uiteindelijk liep hij dan maar eens richting de woonkamer om te kijken of iemand nog iets ging zeggen. Ook leerden wij de hond aan dat het kon gebeuren dat iemand zo maar ineens zijn voerbak weg haalde, en dat dit dan jammer was voor hem. Tuurlijk wil je dat niet doen, maar het kan een keer gebeuren dat een kind het toch doet, beter dat de hond dan weet dat dit kan en MAG. (gewoon tijdens het eten bak weghalen, als de hond gromt meteen afstraffen door een "FOEI" en "Naar je plaats" daarna de hond het eten weer geven, dit net zo lang volhouden totdat de hond accepteert dat de voerbak wel eens weg gehaald kan worden.) Happen in handen kun je afleren door je vingers achter in de bek te duwen en dan op en neer te gaan met je vingers, dat HATEN ze, waardoor ze er vlug mee ophouden. @Cynsandan
Ik denk trouwens dat met een hond van 1jr er best nog wel wat van te maken valt, lijkt me geen kansloze zaak. Alleen de baas heeft wat opvoeding nodig :-) En dan komt het best goed!
De baas moet leren baas te zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.