mag je een vinger aapje als huisdier houden?
vinger aapjes zijn hele kleine aapjes, ik dacht zoiets te hebben gelezen als dat het mag, ik ga er geen zelf aanschaffen hoor! ik snap zelf ook wel dat zo'n beest in een groep moet, wild is hij niet echt, in amerika bv. hebben mensen wel eens zo'n aap. legaal. t zou wel leuk zijn.. maar onze beestenboel thuis.. 2 jack russels, een groenwangparkiet en een boa..
Pfff, vreemde opmerking, hoor, over het némen van een baby.
@kruidenv, ja! Zoo schattig haha ;)
Persoonlijk vind ik het heel erg dat dit beestje als huisdier mag worden gehouden!
Wat voor soort dier is de sugar glider?
De sugarglider is een dier dat lijkt op een eekhoorn, vandaar dat de Nederlandse naam suikereekhoorn is. Echter, het dier is zelfs geen familie van de eekhoorn, maar behoort tot de buideldieren. Het bijzondere van de sugarglider is dat hij tussen zijn vier poten een vlies heeft. Dit vlies spreidt uit tot een vierkant vlak ter grootte van een A4tje, wanneer de sugarglider een sprong door de lucht maakt. Hierdoor kan het dier flinke afstanden overbruggen door te zweven op de wind. Er zijn door sugar gliders wel afstanden van meer dan 60 meter afgelegd.
De sugarglider is ongeveer 10-20 cm. lang en heeft daarbij nog een staart met een lengte van 15-20 cm. Het aantrekkelijke aan de sugarglider is dat hij een erg zachte vacht heeft en dat hij in gevangenschap wel 12 jaar oud kan worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.