In de tuin van mijn onderburen ligt de kat van mijn naastburen. Die kat heeft wondjes en meestal springt ie weg als ik kom, nu niet. Dierenambulance?
Ik ben pas 16 en mijn ouders zijn niet thuis. Nu komt er een vrouw van beneden en zegt dat de kat van onze buren in haar tuin ligt. Nu zijn de buren weg en zij ging naar haar werk. Of ik het aan hem door wilde geven. Maar hij ligt er wel erg triest bij en ik weet niet wat ik moet doen! Moet ik de dierenambulance bellen? Ik heb er een foto bijgedaan
Ziet de kat er al langer zo verwaarloosd uit?
als je weet van wie de kat is kun je ze wel vertellen dat je de dierenambu hebt gebeld ivm verwondingen.
zelf ben ik dol op poezen/katten.
veel kan ik niet helpen.
maar,doe aardig tegen de poes en bel de ambulance.
ondertussen terwijl hij onderweg is kun je je poes een beetje verwennen. lief knuffelen, melk geven,brokjes,tja, verwen een beetje.
als de ambu er is dan kan je poes verzorging krijgen.
Het beste voorbeeld is het meenemen van uit het nest gevallen vogeltjes.
Goedbedoeld, maar precies datgene wat je níet moet doen. De kat is al naar de dierenarts gebracht, het enige juiste wat te doen. Door de eigenaar of anders door een gealarmeerde dierenambulance, die dan wel eerst moet kijken hoe de situatie is en als eerste de eigenaar probeert op te sporen. (chip?)
Overigens een kat melk geven is uit den boze, hooguit de speciale kattenmelk uit een pakje.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.