hoe krijg ik een dwergpapegaai tam?
Ik heb de dwergpapegaai(4jr) van mijn broertje overgenomen. Toen die jong was hebben mijn broertje en ik veel met 'm gespeeld en was hij helemaal tam. Mijn broertje kreeg een vriendinnetje en was daar veel en daardoor de papegaai alleen, daardoor werd hij enorm vals. Hij heeft daarna nog een paar maanden bij mijn ouders gewoond, daar waren 2 andere dwergpapegaaien. Daar werd hij wel wat rustiger, maar nog steeds erg vals. nu woont hij 1 maand bij mij en probeer ik hem wéér tam te maken. In de laatste periode dat hij bij mijn broertje woonde hebben we de vogel veel vastgepakt om hem tam te krijgen, hij beet ontzettend veel.
Nu geef ik m elke dag een paar keer zonnebloempitjes door de tralies van de kooi tussen mijn vingers. Hij reageert hier erg goed op, daardoor heb ik 'm gisteren voor het eerst uit de kooi gelaten. Hij kwam op mijn schouder zitten, maar toen die mijn handen zag liep die daar naar toe over mijn arm om erin te bijten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mijn handen niet meer aanvalt. Ik heb er alle tijd en geduld voor over, wil alleen graag weten hoe ik dit het best aan kan pakken.
Alvast bedankt!
Groetjes Bram
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.