De hond kon eerst doorslapen en nu piept en jankt ze weer. zou het een aankomende (eerste) loopsheid kunnen zijn?
Ik heb een vraagje over mijn 6 maanden oude puber Zaza.
Wij hebben haar nu 3 weken en de eerste week begon ik al gelijk met benchtraining, dit verliep eigenlijk beter dan verwacht want mevrouwtje vond de bench heerlijk.. Nou een ideale eerste week om zo maar te zeggen, geen gepiep of gejank en ik hoefde niet eens op de bank!
Echter begint zij sinds 1,5 week elke keer te janken en te piepen.. Ik wou angst uitsluiten dus ik sliep een week op de bank, wederom geen piepende nachten. Na deze week besloot ik om haar geleidelijk aan alleen te leren slapen, stapsgewijs met een trommeltrucje. Trommeltje laten staan en elke keer als zij rustig in de bench lag een koekje geven. En dit elke keer verlengen met een minuutje. Dit werkte perfect en ze kon doorslapen, de hele nacht! Dit ging goed voor 3 nachten en ik sliep weer heerlijk in mijn bed.
Alleen sinds afgelopen nacht is het weer raak, hele nacht gepiep en gejank, ik heb de hele avond met haar geoefend zoals de avonden ervoor. Ze is ook een beetje humeurig, zou het een aankomende (eerste) loopsheid kunnen zijn?
Of hoor dit gewoon bij het puberende gedrag? Aandacht vragen continu?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.