Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er kattenrassen die klein blijven en goed verkrijgbaar zijn?

Zelfs als je geen hond hebt, is het bekend dat een Duitse herder groot is
in vergelijking met een Chihuahua. Er zijn diverse chihuahua-fokkers. Met boomer hondjes weet je bv dat ze klein blijven.

Bij katten worden heel veel rassen uitgelicht, echter staat er nergens iets over kleine rassen die goed verkrijgbaar zijn. Zo zijn er de "dwergkatten" de munchkins met korte pootjes. Echter worden die zelden geboren vertelde mij iemand van een munchkin-cattery.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het kleinste kattenras is de Singapura.
Er zijn slechts een handvol cattery's in nederland die dit ras fokken, dus het ras is op zich wel verkrijgbaar, maar je zal waarschijnlijk wel geduld moeten oefenen.

Verder zijn de verschillen in grootte tussen de diverse kattenrassen lang niet zo groot als bij de honden.
Als je eens gaat kijken bij de diverse oosterse rassen, dan denk ik dat er niet gek veel verschil zal zijn tussen een klein gebouwde poes en een Singapura.
Deze oosterlingen zijn minder exclusief, en makkelijker te verkrijgen.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een kleine kat wilt en zeker wilt zijn dat deze niet toch groter wordt dan jij hoopt/verwacht/wilt, kun je het beste naar het asiel gaan.
In het asiel zitten veel katten jonge/oude/dikke/dunne/grote en ja, we zijn er...: kleine!!

Ik heb het zelf gedaan een paar jaar geleden, een grote rode kater en een kleine zwarte met wat witte plekjes en en witte sokjes. Zo leuk om te zien en lief, natuurlijk ook belangrijk.

Antwoord:
Ja er zijn kleine katten, zoek ze bij voorkeur in het asiel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing