Waarom sluipt mijn hond?
Hallo!
Ik heb een oudere hond (reu) rond de 3 jaar, nu heb ik sinds gisteren een jongere hond erbij een teefje van 6 maanden oud. Alles ging prima, kennismaking was prima.. De jonge hond liet de staart nog niet volledig van de geur af maar het kwam beetje bij beetje, ze tolereren elkaar in huis (jonge hond is in de bench gewend en oudere loopt los in huis snachts)
Nu zijn we net bij een veldje geweest waar we de honden los lieten. De jonge hond vertoonde apart gedrag. De oudere hond deed wat hij normaal doet snuffelen hier en daar en de jonge teef ging sluipend naar de oudere hond toe en viel hem aan, althans kop laag, grommen en mijn oudere hond begon zowaar een piep te geven.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet interpreteren? Ze probeerde dit daarna nog twee keer, ze ging eerst liggen laag op de grond, kroop in zijn richting en rende toen op hem af om vervolgens te grommen en een mooie tandenpartij te laten zien. De oudere hond pikte alles en ontweek haar (keek steeds weg, liep in een boog om haar heen)
Ik weet dat je de eerste hond moet prijzen en zorgen dat hij wordt bevestigd als ''oudere'' maar wil toch graag weten wat dit gedrag precies inhoud en of ik hier iets aan moet doen? Het liefste laat ik de honden het zelf oplossen, ben ook een voorstander van niet ingrijpen tijdens zulke conflicten. De oudere hond is een grote gulle goedzak
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.